Wir benötigen Ihre Einwilligung zur Verwendung der einzelnen Daten, damit Sie unter anderem Informationen zu Ihren Interessen einsehen können. Klicken Sie auf "OK", um Ihre Zustimmung zu erteilen.
Information exchange for electric vehicle charging roaming service - Part 2: Use cases
Name übersetzen
NORM herausgegeben am 18.10.2022
Bezeichnung normen: IEC 63119-2-ed.1.0
Ausgabedatum normen: 18.10.2022
SKU: NS-1096228
Zahl der Seiten: 120
Gewicht ca.: 391 g (0.86 Pfund)
Land: Internationale technische Norm
Kategorie: Technische Normen IEC
IEC 63119-2:2022 specifies roaming use cases of information exchange between EV charging service providers (CSP), charging station operators (CSOs) and clearing house platforms through roaming endpoints. The elementary use cases defined in this document are designed to support the user to have access to the EV supply equipment which does not belong to the home-CSP. IEC 63119 (all parts) is applicable to high-level communication involved in information exchange/interaction between different CSPs, as well as between a CSP and CSO with or without clearing house platform through the roaming endpoint. IEC 63119 (all parts) does not specify the communication either between charging station (CS) and charging station operator (CSO) or between EV and CS. LIEC 63119-2:2022 specifie les cas dutilisation en itinerance de lechange dinformations entre les prestataires de services de recharge (CSP, Charging Service Providers) de VE, les operateurs de bornes de charge (CSO, Charging Station Operators) et les plateformes dechanges de donnees par le biais dun noud final ditinerance. Les cas dutilisation elementaires definis dans le present document sont concus pour aider lutilisateur a acceder au systeme dalimentation pour VE qui nappartient pas au CSP contractuel. LIEC 63119 (toutes les parties) sapplique aux communications de haut niveau dans le cadre des echanges dinformations/interactions entre les differents CSP, mais aussi entre un CSP et un CSO avec ou sans plateforme dechange de donnees par le biais du noud final ditinerance. LIEC 63119 (toutes les parties) ne specifie pas la communication entre la borne de charge (CS, Charging Station) et loperateur de bornes de charge (CSO) ni entre le VE et la CS.
Wollen Sie sich sicher sein, dass Sie nur die gültigen technischen Normen verwenden?
Wir bieten Ihnen eine Lösung, die Ihnen eine Monatsübersicht über die Aktualität der von Ihnen angewandten Normen sicher stellt.
Brauchen Sie mehr Informationen? Sehen Sie sich diese Seite an.
Letzte Aktualisierung: 2024-12-23 (Zahl der Positionen: 2 217 157)
© Copyright 2024 NORMSERVIS s.r.o.